Vraag of aanmelding
Via dit formulier kun je je vraag stellen of aanmelden voor een van onze mogelijkheden. LET OP! Krijg je een foutmelding bij het versturen via je mobiel of tablet? Vul het dan in via een computer of stuur een mail naar info@complimentor.nl. Dankjewel!

Even sparren?

Je kunt het formulier gebruiken of ons direct mailen of bellen. Nemen we niet direct op? Dan zitten we waarschijnlijk in een afspraak. We bellen je zo snel mogelijk terug.

Wetten, kwaliteit, privacy & klachten

Communicatie
Voor niet-inhoudelijke communicatie (bijvoorbeeld het maken van afspraken e.d.) gebruiken we de reguliere e-mail. 
Voor inhoudelijke communicatie gebruiken we de beveiligde e-mail: Zivver. Whatsapp en reguliere e-mail zijn niet geschikt zijn voor inhoudelijke communicatie van privacygevoelige informatie.   

Toestemming voor behandeling
Bij de aanmelding bij CompliMentor moet er voor kinderen tot 16 jaar toestemming worden gegeven door beide gezaghebbende ouders. Ook als ouders gescheiden zijn, is er een handtekening nodig van beide ouders om te kunnen starten. Wanneer (één van) de gezaghebbende ouder(s) niet is betrokken bij de aanmelding wordt voor het startgesprek deze toestemming schriftelijk opgevraagd.
Vanaf 12 jaar
 moeten zowel het kind als de gezaghebbende ouder(s) akkoord geven om te starten met een behandeling of onderzoek.
Vanaf 16 jaar is toestemming van de ouders niet meer noodzakelijk.

Overleg met derden
Als GZ- psychologen hebben we een geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat wij alleen met jouw toestemming inhoudelijk in overleg  gaan met anderen over de aanmelding en/of behandeling. Alleen in bijzondere gevallen geeft de wet ons het recht om ook zonder jouw toestemming informatie te delen met derden. In dergelijke gevallen zullen we altijd eerst met elkaar in gesprek gaan. 

Dossier
De wet verplicht ons om een dossier aan te leggen. In dit dossier worden de gegevens vastgelegd die nodig zijn om goede zorg te bieden en/of zorgvuldig onderzoek te doen. De wet verplicht ons om de dossiers twintig jaar te bewaren.
Gegevens vanuit aanmeldingen die niet direct leiden tot een behandeling zullen een half jaar worden bewaard, zodat deze beschikbaar zijn als de aanmelding toch voortgezet wordt. Na dit termijn worden de gegevens verwijderd. 

Beroepscode
CompliMentor is lid van de NVO. De Nederlandse Vereniging voor Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO) heeft gedragsregels opgesteld waar de leden zich aan moeten houden. Deze beroepscode is hier te vinden. 

Rechten
Bij het aangaan van een psychologisch onderzoek of behandeling is er sprake van een wettelijke overeenkomst met rechten en plichten.
Deze staan omschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

BIG register
Als GZ-psychologen staan we inschreven in het BIG-register

Ideeën voor aanpassingen in onze werkwijze of positieve ervaringen? We horen het graag via de mail: info@complimentor.nl.  

Vertrouwenspersoon
Iedereen die te maken heeft met de jeugdhulp, heeft recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij terecht bij het Jeugdstem – vertrouwenspersonen AKJ in de jeugdhulp. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van Jeugdstem is gratis. Het is een zelfstandige stichting, de vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van CompliMentor.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de hulpverleners van CompliMentor, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem. Allereerst luisteren zij naar jouw verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon jouw verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over je rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met CompliMentor.

  • Bel naar 088 – 555 1000
  • Ga naar de website.

Wij zetten ons altijd in om kwalitatief goede zorg te leveren en om op een respectvolle manier samen te werken. Ervaar je onvrede in het proces of ten aanzien van de werkwijze, dan stellen wij het zeer op prijs als je dit met ons bespreekt om samen tot een oplossing te kunnen komen. 
Als het lastig is om de klacht met ons te bespreken en/of komen we er samen niet uit? Dan kun je terecht bij Jeugdstem of onze beroepsvereniging NVO. Hier kun je in contact komen met een vertrouwenspersoon, om bemiddeling vragen en/ of een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie.

Scroll naar boven